Friday, September 04, 2015

New Adventure _ Student Life Again

Assalammualaikum....selamat pagi.. Baru - baru ni dengan kesibukan yang melanda dengan aku yang baru ja merantau ke negeri orang...negeri Johor untuk sambung study dalam Degree Tourism dekat Politeknik Ibrahim Sultan. Suasana lain sangat berbanding dengan tempat aku. Sampai dekat rumah sewa dapatlah roommate dari Sarawak and dari kedah .Nasib baiklah diorang tu tak sombong..hehehe..dan yang paling best sekali kitaorang satu kepala...kaki shopping..kaki travel..kaki makan... alhamdulillah lah juga aku dapat roommate macam diorang.. susah sangat carik satu kepala, Sekarang ni travelling masih lagi mencari tempat - tempat yang menarik dekat Pasir Gudang Johor.. Masa hari pertama dapat rumah sewa "budak degree takda asrama..sob..sob..sob". Aku dengan kakak aku beli barang peribadi segala baldi dekat keda berhampiran, tu pun nasib baiklah kawasan perumahan ni ada kedai - kedai.Disebabkan dengan barang yang aku beli setinggi gunung seluas lautan..satu troli tu penuh dengan barang - barang aku, dah la takda kereta sebab aku dengan kakak aku datang kat Johor  pun naik flight so we decide untuk pakai troli bawak barang - barang penuh satu troli tu usung ke rumah sewa aku dalam 15 minit untuk ke sana..bayangkan dengan troli penuh sarat tu ..tu lah pertama kali aku sorong troli melintas jalan raya..semua orang tengok sekeliling,, haku pedulik hapa,,, hahhaa...dengan muka yang tidak tahu malu aku bawa ja troli tu..rumah sewa aku jenis apartment..so letak ja troli tu dekat bawah then kitaorang angkat lah barang - barang tu. Dahlah masa masuk rumah sewa tu kena naik tingkat 5 dengan beg yang 20 kilo..omaigeeeee kurus aku dekat sini hehehehe... Lepas ja beli barang - barang kemas almari semua then pergi lah cafeteria dekat bawah makan cepat sebab kakak aku dah ndak naik flight ke Kuala Lumpur. Siap ja makan kakak aku call teksi ambik dia.. nasib baik lah air mata aku tidak bercucuran kalau tidak hahhaa memalukan aku ja.. tu baru kakak aku... belum lagi sebelum aku johor..mak ayah aku hantar aku dekat airport cepat - cepat aku masuk check in.Harap lah selesai dengan lancar pelajaran aku dekat Pasir Gudang Johor ni. 3 tahun tu tidak lama.. chayok2 Dayah !!!~~~

1 comment:

  1. Memang struggle sungguh bawak beg 20 kilo naik tingkat 5. Haha. Btw selamat menjadi student bailk

    ReplyDelete

Thanx For DeComment..◕‿◕❤