Thursday, November 21, 2013

BeautySecret Aku.....



Assalammualaikum


Morning reader...pagi2 macam ni menaikkan lagi mood aku untuk update blog... guess what?? Hari ni aku share tips kecantikan.. biarpun aku ni x secantik mana.. comel jer.... mcm cntik jer..mcm comel jer. ahahha..

Ni la rutin kecantikan aku setiap hari : 


1. Teh O Halia +  1 Sudu Gula

Memang selesa perut aku lepas minum air halia..kalau pagi mesti minum Teh O Halia
boleh buang angin dan memecahkan lemak..



2. Masker kunyit ( Kunyit ft air limau kasturi)
Masker muka aku buat sendiri.. setiap pagi aku akan cuci muka and sapu masker kunyit dekat muka... buat topeng sambil minum air Teh O Halia.. kulit muka terasa lembut dan jerawat yang baru gatal mahu tumbuh tu pun kecut and masker ni juga boleh mencerahan kulit wajah. 

3. Skrub badan ( Tepung beras ft kunyit)
Sebelum mandi aku memang skrub badan .. kalau rajin seminggu 3 kali.. pastu lepas skrub badan jangan la lupa guna moisturizer.. kulit dua kali ganda lembut.. ;)

4. Moisturizer lidah buaya
Tiap malam aku selalu pkai pelembap lidah buaya Safi yang hijau tu.. terasa lembut bila bangun pagi..
Sumber pic :Google


4. Solat dan berwudhuk

Cantik juga bukan dari mekap atau bahan kecantikan... wudhuk juga boleh menaikkan seri wajah kita... :)

5 . Bersenam
Muka cantik tapi dalaman tidak sihat...kita kenalah bersenam untuk nampak cergas.. 

6. Membaca

Reading is part of beauty.. kenapa? tidak kan harap muka cantik tapi knowledge kurang?
cubalah rajin membaca...lagi banyak yang kita pelajari.. lagi cun...hehehe... aku ni kalau bab2 membaca komik..novel.. dan artikel2 lain memang no 1 kecuali buku sejarah.. memang hampeh terus tido..

7. Smile
Senyumlah..senyuman itu sedekah :)

8. Ketawa

Bila sedih tu ketawa lah.. tapi jangan pula ketawa depan orang ramai..sila hari bulan masuk hospital sakit jiwa..hahah... kita kena ketawa.. kan awet muda?? hehehhe..

Alright..  tu ja.. x banyak pun cuma semua yang basic2 ja... 

Keep calm and Smile :)






2 comments:

  1. Salam tuan blog.. Masker ru acaner nak buat? Nnt bgtau kt blog ea° teh-o halia tu mcm nk cuba jgk..bdn mmg btk angin..huwaa..
    Thnks for other tips..tebaik

    ReplyDelete
  2. Wslm ... thanks sbb singgah blog ni...

    mask kunyit :
    - serbuk kunyit 2 sudu
    - limau nipis 2 biji ( perah air dia )
    Letak dalam satu bekas kecil.. then gaul ... mcam memasak pulak,.. heheh..
    pastu sapu dekat muka..

    Teh O Halia :

    - Halia sebesar ibu jari ( tumbuk)
    - teh
    -gula satu sudu kecil ( ikut suka tuan punya badan heheh )

    Ambik hirisan halian yang di tumbuk tadi tu masukkan dalam teh tadi.. biarkan kejap 2 minit pastu baru gaul dan minum... confirm rasa selesa perut :)

    Trima kasih :)

    ReplyDelete

Thanx For DeComment..◕‿◕❤