Sunday, May 26, 2013

Kawan aku cakap.....

Assalammualaikum


Ni kes2 x dapat tidur lah ni sampai buat entri sampai dua... aku cerita taip sikit pasal kawan aku Umey nama dia. Masa tu aku baru umur 19 tahun.. aku keluar dengan Umey.. bestfriend dunia akhirat . Time tu ada lori sampah lalu, aku tutup hidung .. yela... bau dia... fuhhhh.... terus kawan aku tarik tangan aku. Aku tanya dia kenapa.. dia cakap nanti aku cerita.. jangan tutup hidung. Aku pun tahan ja lah bau sambil lalu dekat pakcik- pakcik yang kutip sampah2 tu..lepas ja lori sampah tu pergi, aku tanya kawan aku balik. "Kenapa x boleh tutup hidung ? kan bau..eee kau ni ". Umey pun cakap " mana boleh macam tu , bapa aku cakap jangan tutup hidung depan2 pakcik2 yang kutip sampah tu,, nanti diorang kecil hati...biarpun diorang kerja begitu tapi diorang cari rezeki juga...kalau x ada orang didunia ni yang mahu kerja kutip sampah siapa lagi? Diorang pun ada perasaan kalau kita tutup hidung..perasaan kecil hati.. ". Aku pun rasa bersalah juga... tersedar  time tu aku ambik remeh ja kalau lori sampah lalu depan aku.. aku mesti tutup hidung. Start dari hari tu sampai sekarang.. bila ada lori sampah datang atau lalu depan aku, aku x lagi tutup hidung tahan bau busuk... hehehhe... untuk prevent bau tu aku tahan nafas senyum ja dekat pakcik kutip sampah tu..hahah.. tidak pun aku jalan laju2 sekurang -kurangnya diorang x kecil hati.  :). .. tapi ada baiknya  Learn to feel apa orang lain rasa bila kita di tempat diorang :)

3 comments:

  1. betul3.. setuju dgn Umey... sebelum kita buat sesuatu, luangkn masa seminit-due brfikir akibat dari tindakan kite tu^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah .. kadang2 kita x sdar kesilapan

      Delete
  2. hai.ingat lagi tak saya? awak de menang giveaway dari kedai Pink.Enuf. dia ada reply email awak x?and dh dpat hadiah tu ke? tanye sebab ada pemenang dari kedai yg sama msih x dpt hadiah dia dri kedai tu.huuu

    ReplyDelete

Thanx For DeComment..◕‿◕❤