Sunday, September 30, 2012

Oooww....Asian Paradise...

Yeahhh... trip to Sukau Kinabatangan Sabah ..... penat betul lepas program EE CONFERENCE ,lenguh - lenguh badan pergi sana sini. Kali ni aku pergi Sukau, tinggal dekat homestay .. Makanan pun seddap -sedap, buat pertama kalinya aku tinggal di homestay, rupanya begitu rasanya...Masa dekat sukau banyak betul haiwan - haiwan yang aku nampak, memang lah ada dekat zoo tapi ni yang original.( ceh original) .ni dia aku share apa yang aku nampak....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-





Bergaya betul Red Leaf Monkey tu, geram sebab comel sangat, ingat mahu letak ja dalam beg bawa balik, hehhe tapi tidak boleh sebab liar... gajah tu pula pernah jugak tengok masa kecil - kecil dulu dekat Zoo Negara, tapi tu dalam kurungan, bila sekarang nie, barulah nampak yang real betul- betul liar tapi cute..... even hujan , hah x peduli janji dapat tengok gajah ....ada juga Asia Paradise, tapi pic susah betul mahu ambik gambar burung tu , cantik... ni dia burung tu , aku tunjukkan ja rupa dia macam mana 
-
-
-
-
-

Asian Paradise-flycatcher (Terpsiphone paradisi)
(Sumber : Mr.Google)

Nie rupa burung tu , macam ni lah, burung ni lah yang susah sangat aku take picture dia.... tanya - tanya kwan burung apa tu , diorang cakap 'Asian Paradise'....hah cantik nama macam rupa dia.....:-D
Apa pun jadi Tourist Guide ni pun best juga sambil menyelam minum air, dapatlah juga cuci - cuci mata... Rindu pula dengan Homestay dekat Sukau....Ok lah... ni ja dapat share... heheh ada report lagi kena siapkan .. habis lah..dua bulan lagi habis praktikal....Daaaa.....

No comments:

Post a Comment

Thanx For DeComment..◕‿◕❤