Tuesday, June 26, 2012

Menolong Vs membiarkan

Disebabkan mata belum mngantok..tgan aku pula menaip, tdi siang2 xmo taip..ish..
ermm.. kenapa dgn tjuk atas tu? ar.. 1 topik yang kebanyakan buat aku geram dengan menilainya..sbab banyak kali aku jalan kluar kebandar, mesti ada pgemis..tiap2 yang aku jumpa aku memang xbleh biarkan,aku mesti bagi duit ckit..ntah napa.. tbiasa dri darjah 6 mungkin sbab ustazah aku cakap kalu kita bg ikhlas derma ngan org..org tu pasti akan doakan kita yg baik2... sampai sekarang la aku percaya... hah..umur aku 22 ni pun masih ingat ajaran ustazah aku tu.. 

Tapi persoalannya???

Napa org lain fkir bla aku bg duit tu dkat org yg susah tu , mesti diorang ingt aku biarkan dorng senang2 ja minta duit... tapi fikiran ku lain.. aku cuma derma ikhlas... cian org tu... mesti dia belum mkn, baju koyak2.... kciannya... aku xbleh biarkn...kcian sgt... ada smpai 1 msa tu aku sanggup bgaduh dgn kazen sebab pertahankan orang tu...


aku : ala...rm1 ja, kecian org tu..
Kazen : ish..x payahlah... dia tu berupaya lagi..masih bleh bkerja...
aku : aku thu lah ble bkeja..tp aku ikhls derma dkat dia..kau ni kn susah btul..
kazen : kau tu yg susah sgt,, cpat btul kciankan org.
aku: huh( dengan muka masam) jom balik..malas aku jalan dgan kau.

gaduh lagi sebab bg rm1 ...ala derma ikhlas pun susah.... 
Tapi btul ckap ustazah ... bla kta tolong org, kta akan lbih happy lg.. :-)

p/s: tringat tym gduh ngan kazen hri tu... tp bebaik jugak... mencari juga dgan dia blik bawa jalan2 shopping... eheheheh.... x psl2 jd entri mlm ni... :-) 

No comments:

Post a Comment

Thanx For DeComment..◕‿◕❤