Tuesday, June 26, 2012

♡ Skrub Badan ♡


Selamat mlm suma...update blog lg..xdpat tdo...blum ngantok lgi.. 
mlm ni ak buat entri pasal kecantikan lg... hah... ni mahu  kongsi2 ilmu kecantikan..ala aku bukan lh cantik sgt pun yg pnting cute ( haha..perasan btl aku ni, ala bukan slalu ..hri ni ja) hheheheh


Oke... Ni dia aku share yea... 


Skrub Badan Tomato + Garam + minyak zaitun (baby oil pun bleh jg)


ni aku buat sbb dpat inspiration dari michelle phan ... knal? klu x knal cek lah dkat Youtube..dia ada tu dkat sana..start dia buat video pasal kecantikan.. aku pun ambik lh ilmu ckit dari dia... dia buat skrub muka...tomato campur gula.. hah.. aku pun start la gatal tgan buat skrub badan... jadi aku gabungkn garam,minyak zaitun & tomato. Hasilnya mmang ok halus ja..


Bahan2 ( mcm memasak la pula)


- Tomato brapa bnyk ja.. tp aku slalu guna 1 ja..
- minyak zaitun..( baby oil pun bleh jga)
- garam


campurkn suma tadi msukn dalam mangkuk plastik,pastu gaul... bla rata, gosok lah dekat bdan, mmang oily ckit.. tp kn buang sel kulit mati jg..pastu pakai la sabun shower yg ada plembap.. aku guna sabun mandi baby jonshon..bab oilykn ada minyak zaitun tu..ble lah guna sminggu 3 kali...bla2 pun bleh guna.


note : bergantung dgn kulit individu ( kwn aku pun guna mcm ni juga..hasilnya pun ok. X memaksa pun siapa yg mhu mncubanya.. ni sekadar berkongsi sahaja..tq 

1 comment:

Thanx For DeComment..◕‿◕❤