Saturday, April 26, 2014

Holaaa Mabul Island ft Lepa - lepa Semporna

Assalammualaikum..... cuti memanjang aku tidak update blog ni hehehe.. apa pun sibuk dengan kerja then akhirnya dapat cuti. Mabul Island kali kedua... sebelum ni pergi dengan kawan sekuliah but now pergi dengan family.. family vacation. Tidak sangka pula masa pergi tu dekat Semporna ada pesta Lepa lepa. Unik sangat perahu diorang hias sekali dengan dancer untuk atas perahu.Bukan dancer hip hop atau ballet hehhe.. perahu yang dihias akan ada seorang gadis
"Ratu Lepa " yang menari diatas perahu.. looks like tarian daling - daling...  u olls boleh view dekat youtube tarian daling -daling or adat tradisi lepa -lepa di Semporna sebab aku sendiri pertama kali tengok pesta Lepa - lepa ni hehehe...  Jom view pic yang sempat aku snap sepanjang vacation disana..



Perahu Lepa - lepa... see ada dancer atas perahu... tapi ni budak perempuan.. kalau perahu lain ada gadis.. 





Snorkeling dengan family 

 

                 Hah ni ketam yang betul - betul fresh... it cost only Rm20 satu baris (seikat) memang sedap dimakan...ececeh... hhaahha aku sendiri x makan ketam. Sepupu - sepupu aku yang makan..diorang cakap sedap sebab masih fresh.



Oke ni view yang aku paling suka... i wish ada rumah dekat Pulau Mabul ni.. bangun pagi - pagi boleh tengok laut...mendamaikan... :)








   Thanks to Arung Hayat... service memang terbaik and yang paling penting sekali makanan yang di hidang memang sedap ..... nyummmy hhehehe.... Hilang stress bila vacation sekali sekala ke pulau.  Next Trip ke Pulau Mantanani lagi..in shaa Allah..

1 comment:

Thanx For DeComment..◕‿◕❤