Wednesday, January 15, 2014

Losyen Review : Hari Losyen Sedunia

Selamat Pagi..... Hari ni hari losyen sedunia... hehee... disebabkan aku ni memang obses dengn losyen - losyen yang ada dipasaran,semua aku cuba sekali... bukanlah semua juga.Habis duit poket.. hehe..oke2 jom kita tengok losyen - losyen yang pernah aku cuba 

1.LOSYEN SAFI UV WHITENING BODY LOTION


- Cepat meresap
- Bau dia aku tak berkenan
- Kelembutan losyen tak berapa.. sekejap ja lembut bila dipakai.



2.CITRA MANGIR JAWA DAN MINYAK ZAITUN


- Lambat juga meresap dekat kulit bab kena sapu lama sikit..
- Berkesan juga.. tangan aku glowing...
- Bau dia aku berkenan..wangi
-Kulit lembut lepas pakai

3. BABY JOHNSON MILK  LOTION

- Cepat meresap tapi bila peluh luntur pulak... hahaha
- Lembut and bau dia pun wangi ... terasa macam baby

4.SAFI BALQIS PERFECT 10


- Cepat meresap tapi luntur bila peluh..so kena pakai sebelum keluar ke rumah
- Aku pakai ni dua bulan baru nampak kesan (Kulit tangan cerah dan tesktur kulit cantik)
- Wangi  :)
-Lepas pakai lembut ja tangan 


5. LOSYEN CITRA PEARL WHITE UV


-  Ni pula cepat meresap dan bau dia pun wangi
- Aku baru guna bulan ni.. belum tahu lagi result dia macam mana.


6. NIVEA INTENSIVE MOISTURE BODY MILK


- Aku guna ni bila keluar rumah sebab ada hidration sikit , tak lah juga tangan aku kering
- Lembut lepas pakai dan wangi

 7. JOHNSON NATURALLY WHITE DAILY UV

- Cepat meresap tapi bau tak wangi
- Lembut lepas pakai

8. NIVEA EXTRA WHITENING 


- Lambat sikit menyerap
- Aku cuma guna bila kulit aku kena sunburn and gelap
- Berkesan lepas pakai terkena sunburn : 2 minggu
- Bau dia wangi sangat


Banyak betoi losyen haku ni hahahha.... memang kalau keluar pergi supermarket mesti nak beli.  Kawan aku pun bising... macam nak pergi berjual ... hehe
Losyen2 semua ni aku guna since 2007... sampailah sekarang semua ni mesti ada.. untuk collection... keh..keh..keh...

2 comments:

  1. Losyen Citra Pearl White UV tu berkesan ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Losyen Citra Pearl White UV tu tak berapa berkesan tapi Citra Mangir Jawa dan minyak zaitun berkesan...kulit nampak halus sikit ..kena rajin pakai :)

      Delete

Thanx For DeComment..◕‿◕❤