Thursday, September 13, 2012

"Kak Chi...Burung Gergasi.."

Salam Blogger semua.... lamanya aku x update blog ni... sibuk dengan program2 yang bakal datang.... hari ni kerja aku bawak budak tadika... dengan cikgu2 & mak2nya datang sekali..... Pagi budak ramai2 datang...nakal sangat....tapi ada juga duduk diam- diam....lepas tue ada pula budak lelaki tu tertunduk-tunduk sebab mengantuk, pas tue dia terbangun keluar air mata terus menangis...pujuk2 pun menangis jugak.... aku tidak tahu mahu buat apa, nasib baik ada mama dia.. hehehe...kalau tidak.. apa lah jadi nanti....







Tu dia ... aku pun terpksalah juga ikut tengok budak2 tadika... semua tengok aku... okayyy.... ni lah buat kali pertamanya aku di kelilingi budak2 yang tengok aku dari depan.... okay adik2... "Nama kakak ..Kak chi ya...." . perkenalkan nama pun terpaksa bagi yang singkat, bukan dorang dapat sebut pun kalau panjang2...hehhehe....Ada satu budak perempuan....nama budak tu Ain ...dia tengok ja muka aku... aku pun senyum ja tengok dia ... comel sangat.... first2 dia x mahu dekat dengan aku... bila ja berjalan masuk hutan...aku cakap la..

Aku : "sini ada burung gergasi ni...." ( aku maksudkan burung kenyalang,... nanti bila aku cakap rhinoceros hornbill, bukan dia tahu jugak)

Ain : " Burung gergasi? waaaa...( dengan muka excited), mana dia?

Aku : Burung gergasi tu ( burung kenyalang) dia tengah tidur....

Ain: Owh...kak chi....burung gergasi tu besar macam mana?

Aku yang tengah bingung ntah macam mana lah aku mahu bagi tunjuk dia burung tu.. lagipun burung tu waktu awal pagi baru keluar...last2 aku pun bagitahu dia burung tu tinggi paras pinggang dia...dia pun mengangguk terus tarik tangan aku bawa jalan2 dalam hutan..

Alahai budak2 nie...ehheheh...gara2 burung kenyalang tu dia tidak takut masuk hutan....Lepastu aku cerita dekat dia ada pokok gergasi..nanti naik tower boleh nampak pokok dari atas...dia betul excited...aku pun gembira jugak ... lepas ja naik jambatan gantung , kami naik tower tengok pemandangan dari atas....Si Ain betul2 memerhatikan pemandangan, yang aku pula...berpeluh - peluh sebab gayat, kecian Ain... bila lagi dia mahu rasa naik tower...terpaksa lah aku bawa dia naik tower...Gembira sangat dia time tu...Habis semua program...dia datang tempat aku dia salam tangan aku... terharunya.... comel sangat2... ni dia pic Ain







2 comments:

  1. saya pun pernah jadi cikgu tadika!!! seronok kannn!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh..memang best..banyak kerenah betull. :-)

      Delete

Thanx For DeComment..◕‿◕❤