Monday, July 23, 2012

Sayang Bumi


Borink sangat aku rasa hari ini, tadi kemas2 dewan pameran, ada pula mat salleh tengah on9 dekat luar, aku pun ikut join sekali . Kawan2 yang lain pun ntah dekat mana , masing2 carik tempat untuk mencuri tulang, hehhe... ala sekali sekala, puasa2 macam nie , tidur ja keja nasib baik bos tiada hari ni, minit mesyuarat pun siap. Bertuah betul budak praktikal macam aku ni. Ok stop nantii bocor pula rahsia aku dekat tempat praktikal ni..ngehehe...

Sebenarnya entri kali ni pasal bumi, sekarang macam2 bencana berlaku ,panas pula meningkat, kecian bumi. Tadi aku ada tengok video, banyak betul bangau hinggap dekat lautan sampah, kecian pula aku tengok, banyak betul sampah sarap, kan bagus kalau kita satu dunia kitar semula bahan2 terbuang, ni tidak.. sesetengah ja. Banyak betul pembinaan rumah sekarang, tumbuh -tumbuhan pun berkurang. Kalau banyak tumbuh - tumbuhan, udara pun segar , sesegar macam di kampung. Bestnya hidup dikapung daripada hidup dibandar yang banyak asap tu. 
 senang sikit. Jadi, sesiapa yang beli barang tu bawalah beg, kurangkan penggunaan plastik, kecian bumi.....

1 comment:

Thanx For DeComment..◕‿◕❤